درخشش تام هنکس با فیلم جدید «فینچ»

23 آبان 1400
تام هنکس تام هنکس

گفته می‌شود تام هنکس برای بازی در این فیلم یکی از مدعیان دریافت جایزه اسکار خواهد بود.

سلیس نیوز: موفقیت‌های تام هنکس، سینماگر مشهور آمریکایی، همچنان ادامه دارد و او با فیلم جدید خود «فینچ» رکورد تازه‌ای را برای شبکه اینترنتی «اپل تی‌ وی پلاس» ثبت کرد.

این اثر که از جمعه گذشته، پنجم نوامبر، در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است، در مدت چند روز به پربیننده‌ترین فیلم این شبکه اینترنتی تبدیل شد. هرچند که اپل معمولاً آمار مشخصی از تعداد بیننده‌های آثار تصویری خود ارائه نمی‌دهد، ولی به گفته منابع داخلی این شرکت، فیلم آخرالزمانی فینچ به کارگردانی میگل ساپوچنیک در حال حاضر پربیننده‌ترین فیلم اپل تی وی پلاس محسوب می‌شود.

تام هنکس در موفق‌ترین فیلم قبلی اپل با عنوان «گری‌هوند» نیز بازی کرده بود و این همکاری مشترک هنری دستاوردهای ارزنده‌ای را برای طرفین به همراه داشته است. به گفته این منابع، مشترکان این شبکه اینترنتی در بیش از یک‌صد کشور جهان، فینچ را از طریق اپل تی وی پلاس تماشا کردند و آخر هفته رؤیایی را برای این شرکت رقم زدند.

پس از گری‌هوند، فینچ دومین پروژه مشترک سینمایی تام هنکس و اپل است. این هنرمند آمریکایی درعین‌حال همراه با استیون اسپیلبرگ در حال تولید یک سریال جنگی با عنوان «اربابان آسمان» برای استودیوی اپل است.

در ابتدا قرار بود که فینچ از طریق «یونیورسال پیکچرز» پخش شود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا اکران آن چند بار به تعویق افتاد و درنهایت تهیه‌کنندگان، فیلم را برای پخش اینترنتی به اپل فروختند.

به عقیده برخی از منتقدان سینمایی، تام هنکس برای بازی در این فیلم که تقریباً اثری تک‌نفره محسوب می‌شود، از مدعیان دریافت جایزه اسکار خواهد بود.

شبکه اینترنتی اپل که حدود دو سال پیش راه‌اندازی شد، در مقایسه با رقبای خود مانند نتفلیکس و آمازون روند صعودی کندتری داشته، اما با سریال‌های موفقی مانند «تد لاسو»، «برنامه صبحگاهی»، «تهران» و «هجوم» موفق به جذب مشترکان جهانی زیادی شده است.