چاپ کردن این صفحه

«پیرمردها نمی‌میرند» برنده جایزه هیئت‌داوران جشنواره فیلم شانتیی شد

17 آبان 1400
«پیرمردها نمی‌میرند» «پیرمردها نمی‌میرند»

جایزه بخش هیئت‌داوران جشنواره شانتیی به فیلم «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی رسید.

تندیس این جشنواره با الهام از شعرها و آثار عباس کیارستمی آماده و به آقای جمالی اهدا شد.

سلیس نیوز: در جشنواره فیلم شانتیی هفت فیلم ایرانی به نمایش در آمد. این جشنواره غروب امروز یکشنبه هفتم نوامبر به کار خود پایان داد. جشنواره فیلم شانتیی باهدف آشنایی مخاطب ایرانی با سینماگران جوان ایران در شهر شانتیی برگزار شد.

رضا جمالی پس از دریافت جایزه هیئت‌داوران خطاب به حاضران در اختتامیه این فستیوال گفت: «خدا را شاکرم، باعث افتخار من بود که در کنار گروه سینماگران جوان ایرانی در اینجا حضورداشته باشم. من از همه افرادی که در ساخت فیلم در کنار من حضور داشتند، تشکر می‌کنم. همچنین از تک‌تک هیئت‌داوران برای اینکه فیلم را تماشا کردند، سپاسگزارم. برای همگی شما آرزوی سلامتی دارم.»

جایزه بخش دانشجویان دانشگاه سوربن جشنواره فیلم شانتیی به فیلم «مهران»، ساخته رقیه توکلی و جایزه بخش تماشاگران این جشنواره نیز به فیلم «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی مونا زندی تعلق گرفت.

مونا زندی: دریافت جایزه تماشاگران برای هر فیلم‌سازی افتخار بزرگی است

مونا زندی پس از دریافت جایزه ویژه تماشاگران این جشنواره گفت: «دریافت جایزه تماشاگران برای هر فیلم‌سازی افتخار بزرگی است. فیلم‌هایی که من در این جشنواره دیدم بسیار فیلم‌های خوبی بودند و حتماً فیلم بنفشه آفریقایی با اختلاف امتیاز کمی این جایزه را به دست آورده است. می‌توانم بگویم که من اینجا تنها یک نماینده از طرف جمع کارگردانان ایرانی حاضر در این جشنواره هستم.»

مرکز فرهنگی «ایران و فرانسه» با حمایت شهرداری شهر شانتیی، مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابت این جشنواره را برگزار کردند.

در این جشنواره فیلم‌های «یدو» ساخته مهدی جعفری، «در میان تپه‌ها» کاری از محمدرضا کیوان‌فر، «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی، «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی، «روز ششم» کاری از حجت قاسم‌زاده، «مهران» به کارگردانی رقیه توکلی و «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی به نمایش درآمدند.