کامبیز درمبخش، کارتونیست و طراح مشهور ایرانی بر اثر کرونا درگذشت

16 آبان 1400
کامبیز درمبخش کامبیز درمبخش

کامبیز درمبخش، هنرمند طراح، کاریکاتوریست و گرافیست پس از ابتلا به بیماری کرونا روز شنبه درگذشت

سلیس نیوز: کامبیز درمبخش، هنرمند طراح، کاریکاتوریست و گرافیست ایرانی پس از ابتلا به بیماری کرونا و بستری شدن در بیمارستان، امروز ۱۵ آبان ماه درگذشت.

درمبخش که متولد سال ۱۳۲۱ در شیراز بود، از هنرستان هنرهای زیبای تهران فارغ‌التحصیل شد. او یکی از سرآمدان حوزه فعالیتش در ایران به شمار می‌آمد و تاکنون نمایشگاه‌های متعددی از آثار‌ش در ایران و کشورهای مختلف جهان برگزارشده ‌است. این کاریکاتوریست و گرافیست هم‌چنین در رقابت‌های معتبر جهانی چندین جایزه مهم کسب کرد و در سال ۱۳۹۳ از سوی دولت فرانسه نشان شوالیه به او اهدا شد.

بسیاری از آثار درمبخش به موزه‌های معتبر دنیا از‌جمله موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگستان هنر خانه صبا، موزه آوینیون پاریس، موزه کاریکاتور بازل در سوئیس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضد جنگ در یوگسلاوی، موزه کاریکاتور استانبول در ترکیه و موزه کاریکاتور ورشو در لهستان راه پیداکرده است.

کتاب‌های متعددی نیز در زمینه تصویرسازی و کاریکاتور از کامبیز درمبخش ازجمله: بدون شرح، دفتر خاطرات فرشته‌ها، کتاب‌های مشترک طنزاندیشان امروز ایران، المپیک خنده، سمفونی خطوط و اگر داوینچی مرا دیده بود منتشرشده است.