گزارشی از اهداء جوایز موسیقی آمریکا 2017

04 آذر 1396

 تجلیل از «دایانا راس» و ادای دین به «ویتنی هیوستون»

جوایز موسیقی آمریکا، نوزدهم ماه نوامبر در سالن «مایکروسافت» لس آنجلس برگزار شد. «لیدی گاگا»، جایزه محبوب ترین هنرمند زن پاپ و راک را گرفت. در قسمتی از برنامه، کنسرتی از او در شهر واشنگتن پخش شد. «لیدی گاگا» در سال ۲۰۰۸ با انتشار نخستین آلبومش به نام «شهرت»، مشهور شد. او که با لباسهای عجیب غریب و موزیک ویدئوهای جنجالی توانست میلیونها هوادار در گوشه و کنار دنیا پیدا کند، امروز سنتی تر شده است. «لیدی گاگا» تا به حال ده بار در بخش های گوناگون نامزد دریافت جایزه موسیقی آمریکا شده و دو بار جایزه بهترین هنرمند پاپ و راک را دریافت کرده است.

شبی خوش برای «برونو مارس»

جایزه محبوبترین هنرمند پاپ و راک مرد به «برونو مارس» اهدا شد که در مراسم حضور نداشت. «برونو مارس»، جوایز بهترین هنرمند سال و محبوب ترین هنرمند مرد «سول» و «آر اند بی» را نیز دریافت کرد. او در هشت بخش نامزد دریافت جایزه شده بود و در کل هفت جایزه گرفت.

جوایزی برای «دسپاسیتو»

جایزه بهترین ترانه پاپ و بهترین همکاری گروهی به ترانه موفق سال «دسپاسیتو» اهدا شد. «دسپاسیتو» کاری است از «لوئی فانزی» و «ددی ینکی» هنرمندان پورتوریکویی که ریمیکس آن با حضور «جاستین بیبر»، به موفقیت جهانی آن به خصوص در آمریکا کمک زیادی کرد.

اجرای «دایانا راس» با نوه هایش

«دایانا راس»، جایزه یک عمر دستاورد را گرفت و اجرایی از ترانه های نوستالژیک خود داشت همراه با نوه هایش که روی صحنه همراهی اش کردند. صحنه هایی از نوه کوچک او «رحیم» که با دل و جان می رقصید توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرد. «دایانا راس» در دهه شصت میلادی با گروه موسیقی دخترانه «سوپریمز» نامش را در عرصه موسیقی مطرح کرد. او در دهه هفتاد از این گروه جدا شد اما توانست به تنهایی نیز آثار موفق و پرفروشی به بازار ارائه دهد. او در سال ۲۰۱۶، به پاس تـأثیر عمیقی که بر موسیقی به جای گذاشت «نشان افتخار آزادی» ریاست جمهوری آمریکا را دریافت کرد.

از آویزان شدن «پینک» تا اجرای «بادیگارد» توسط «کریستینا آگیلرا»

از اجراهای جالب و تماشایی شب، می توان به اجرای «پینک» اشاره کرد. «کریستینا آگیلرا»، خواننده جوان موسیقی پاپ نیز با خواندن ترانه هایی از «بادیگارد» به «ویتنی هیوستون» خواننده فقید ادای دین کرد. از جمله ترانه هایی که «آگیلرا» اجرا کرد، ترانه «همیشه دوستت خواهم داشت» است که اصل آن را «دالی پارتون» خوانده و «هیوستون» برای فیلم «بادیگارد» آن را دوباره اجرا کرد. فیلم موفق «بادیگارد» با بازی «ویتنی هیوستون» و «کوین کاستنر»، بیست و پنج سال پیش در ماه نوامبر روی پرده سینما رفت. موسیقی متن این فیلم، یکی از پرفروش ترین آلبوم های موسیقی متن در دنیا است.

تفاوت جوایز موسیقی آمریکا با جوایز «گرمی»

جوایز موسیقی آمریکا از سال ۱۹۷۳ توسط تهیه کننده پرآوازه «دیک کلارک» و برای شبکه «ای بی سی» راه اندازی شد. بر خلاف جوایز موسیقی «گرمی» که بر اساس رأی اعضای آکادمی ضبط موسیقی برنده ها را انتخاب می کند، جوایز موسیقی آمریکا با رأی مردم اهدا می شوند.